středa 17. října 2012

10 NEJ - ELI

Inspirovala jsem se u vás, na vašich stránkách, udělat mých (a Dančiných) 10 nej. Třeba nás tak líp poznáte :)  Jsem zvědavá v kolika věcech se s Dani shodneme! ... Tak já jdu na to!

1. FILM - FORREST GUMP
Možná že "ohraná" odpověď, ale pravdivá. Doposud jsem neviděla silnější a krásnější film, který mě rozbrečí i když se na něho dívám po stopadesáté. Dívám se na něj, když je mi dobře, dívám se na něj když jsem nemocná a dívám se na něj při každé příležitosti, kdy si mohu říct "Je čas na Forresta Gumpa!". Mimo jiné je celý film proložený nádhernými motty a citáty, které upozorňují na "malé" lidi, kteří dokážou v životě velkých věcí. Dojímá mě, jak je Forrest hodný a věrný člověk, miluji jeho lásku k lidem a miluji celé zpracování filmu. Nádherných 142 minut. (Jdu si nachystat kapesníčky a popcorn, už vím na co se dnes podívám :) )


2. SERIÁL - RED DWARF (ČERVENÝ TRPASLÍK)
Tak tohle bylo dlouhé rozhodování. Sice mě malý žluťásci ze Springfieldu vážně dostávají do kolen, ale tohle je prostě moje láska od dětství. Myslím že tento seriál byl tak nějak první důvod začít milovat Anglii a anglický humor :). Znám všechny díly nazpaměť a stejně si je pustím znovu! (Tohle musí pochopit každý trpaslíkoholik!)
Je neuvěřitelné do jakých extrémů režie zašla, kolik černého humoru a sarkasmu do seriálu napěchovali. Trpaslík mi prostě koluje v žilách, přesný šálek mého kafe :)




3. MÍSTO - ANGLIE
Záměrně nevybírám přesnou lokaci Anglie, protože myslím že nejde. Ano, Londýn je opravdu zřejmě to nejkouzelnější místo, které jsem kdy navšívila, ale jelikož jsem v Anglii žíla půl roku (v oblasti města Coventry) musím jsem zahrnout i tato místa.
Nejen že se Anglie může pyšnit naprosto přepychovým výhledem na ulice, budovy a parky ale také lidmi, kteří v tomto státě žijí. I když prší (a to skoro pořád), lidé na ulidi se usmívají, komunikují s vámi..
Jednou bych opravdu se chtěla naučit plynně anglicky a přestěhovat se buď sem, do Anglie, nebo do jiné anglicky mluvící země.



4. HUDBA - METAL
Lidé mají často o této hudbě dost předsudků (suprisingly ti, kteří ji zpravidla neposlouchají). Abych to uvedla na pravou míru, nejsem typ člověka co by prosazoval jen jeden hudební styl a veřejně přiznávám že jsem zamilovaná do hudby Michaela Jacksona, Coldplay a ABBY. Trvdá hudba musí mít melodii. Miluji ženský operní zpěv a proto mám nejraději symphonický metal. Když relaxuji nejraději poslouchám klavírní sonáty (nejkrásnější zvuk nástroje vůbec) a nebo se jdu vyblbnout na ZUMBU na pecky z rádia. Takže? :)





5. KNIHA - PAULO COELHO, ALCHYMISTA
Když pominu mou šílenou "pottermánii", tak tuhle knihu volím jako svou nejoblíbenější. Dostala jsem ji do rukou od kamaráda, který mi řekl, že mě ta kniha "rozebere". Přečetla jsem ji ve škole během 4 volných hodin a měla jsem co dělat zatlačit slzičky rychle do kapesníku, aby mě nikdo ve škole neviděl brečet.
Tu knihu popsat nemohu. Celá pointa knihy je tak.. tak neuvěřitelně jednoduchá, ale doporučuji ji všem přečíst.
Pokud máte pocit, že se vám nic nedaří, že celý život pátráte po svém "pokladu", po nějakém cíli, a pořád se vám to nedaří, zastavte se na chvíli v knihovně či knihkupectví a začtete se do Alchymisty.


6. KONÍČEK - FOTOGRAFOVÁNÍ
Kdo mě zná, tak jen přikyvuje hlavou. Životní nutnost. Kdyby na chleba nebylo, moje foťáky zůstanou na poličce - neprodám :D !!
Miluji zachycování emocí, nálad, krásných krajin a zajímavých architektur. Snažím se své fotografie posouvat "jinam", dělat je pohádkovější, snovější a nereálnější - prostě vytvořit si svůj svět pomocí zachycení myšlenek a nálad.
Mimo focení hraji na klavír, zpívám, tancuji, točím s hořícími poikami (je to jeden z možností žonglování), vytvářím grafiku, trochu programuji (nejsem žádný ajťák, ale tak aspoň něco), a pokouším se studovat pořádně angličtinu. Kdybych měla pokračovat o sobě, popíšu A4, takže tečka. :)



7. JÍDLO - ITALSKÁ KUCHYNĚ
Nejdříve jsem chtěla napsat anglická, protože co se týče cheesecaků a čokoládových muffinů - tak bych umřela za chvíli na cukrovku. Ale když se vzpomenu na jejich ovečky s mátovou omáčkou, tak jsem raději zvolila klasiku - Itálii. Těstoviny, kuřecí maso, zelenina. Možná jsem poslední člověk na planetě co si dost pochutná na brokolici a růžičkové kapustě a květáku :D - Mňam! :)
Tak nějak v tomhle nemohu být vlastenec, protože opravdu hodně nemám ráda omáčky a česká kuchyně je má snad v každém jídle :/ Ale knedlo-vepřo-zelo, jó, tak to je jiná paráda :)!




8. KAVÁRNA - ARCHA
Náš místní zlínský podnik - Archa café. Chodím si sem občas číst, nebo učit a nebo jen tak posedět s přáteli. Líbí se mi její interiér, včetně obrazů, které se tam neustále mění, možnost posedět venku a nebo koukat za deště ven na ulici na seznamku barevných chodících deštníku.
Kávoholici jako já, si přijdou ale skoro v každé kavárně na své, když dělají výbornou kávu (a zákusky - mňam!).
Ještě musím zmínit Coffee&Co, kde dělají nadpozemsky dobrou horkou čokoládu :).




9. ZNAČKA OBLEČENÍ - IRON FIST
Miluji, miluji, obdivuji, miluji.
Smutné je, že zatím nevlastním ani jednu jejich věc, takže zatím provádím pouze windowshopping. Miluji výstřední věci, a moc se mi líbí kresby a grafiky na oblečeních.
Z ostatních značek preferuji Orsay, H&M, Levi Strauss, Odjii ...
Miluji krajkové věci, mašle, peříčka.
Kontrasty.





10. CELEBRITA - JOHNNY DEPP
Schválně sem dávám jeho fotku Kloboučníka, protože těsňučko za Forrestem Gumpem je hned film Alenka v Řiši Divů. Alenka je všude v mých fotkách, tu osobu miluji, knihu jsem četla nespočetkrát a film je úžasně zpracovaný.
Johnny je Johnny, miluji ho v Pirátech, miluji ho v Karlíkovi, miluju ho jako cizince s Angelinou Jolie (božské spojení!). Možná že jsem už platonicky oblbnuta z jeho osobnosti, ale přijde mi že ve filmech se často projevuje jeho osobnost, dělá stejné trhlé gesta a grimasy v obličeji.
Sympaťák :).



A co vy? Máte taky některou z těchto věcí (míst, osobností) rádi? :) 
Eli.

3 komentáře:

  1. Anglie je nádherná♥ A tu knihu Paulo Coelho, Alchymista už se chystám delší dobu přečíst, ale ještě jsem si ji nesehnala.. :/ :)

    http://sheisbrunette.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. súhlasím s tou knihou....proste úžasné... :))

    OdpovědětVymazat